Artykuły w kategorii: Wszystkie

7 ćwiczeń dla zdrowych stóp

Czy wiesz, że stopy wyposażone są w 38 malutkich, głęboko ukrytych mięśni, o których na co dzień w ogóle nie pamiętamy? Nie ćwiczymy ich nawet podczas treningów na siłowni czy uprawiania sportu. A dowiadujemy się o ich istnieniu dopiero gdy ból nie pozwala nam założyć ulubionych butów czy nawet postawić kroku bez lęku.

7 prostych ćwiczeń wystarczy, by wzmocnić mięśnie, stawy i więzadła w Twoich stopach. Kluczem do sukcesu jest ich regularne powtarzanie. Na szczęście nie wymagają one szczególnych przygotowań ani specjalnego miejsca. Możesz je wykonywać w domu, na plaży, podczas przerwy w pracy.

Stopy w Tradycyjnej Medycynie Chińskiej

Czego medycyna chińska uczy nas o stopach?

Stopy w Tradycyjnej Medycynie Chińskiej

Czy zastanawiasz się, dlaczego Twoje pięty są suche, czy po prostu smarujesz je kremem? Czy przykrywasz pod lakierem przebarwione, łamliwe paznokcie?

Latem spoglądasz na stopy bardzo często. W końcu zakładasz sandały i odsłaniasz na widok publiczny zwykle zakryte części ciała. Czy myślisz i dbasz o nie równie pieczołowicie jesienią i zimą? A jeśli stan Twoich stóp odzwierciedla to, co dzieje się w całym organizmie? Tradycyjna Medycyna Chińska (TCM) ma dla Ciebie kilka ciekawostek i wskazówek.

Włókniak podeszwy

Plantar fibromatosis

Włókniak podeszwy

Włókniak (fibroma) podeszwy to guzek zbudowany z włóknistej tkanki, powstający na podeszwie stopy. Pomimo, że jest łagodny, często daje znaczne dolegliwości bólowe i dyskomfort podczas chodzenia.

Fibromy podeszwy częściej występują u mężczyzn, zwykle po 30 roku życia. Czasami występują obustronnie (25% pacjentów) lub po kilka guzków na jednej stopie. Wtedy mówi o chorobie Ledderhose’a albo fibromatozie.

Podotaping

Kinesiotaping podologiczny

Podotaping

Nieznośny ból stopy przy wchodzeniu po schodach.... Skręcona kostka na weselu.... W ulubionych butach bolą halluksy.... Nie mogę biegać ani jeździć na rowerze....

Brzmi znajomo? Spróbuj podotapingu – przyniesie ulgę w bólu, zmniejszy obrzęk, przyspieszy gojenie, szybko wrócisz do pełnej aktywności!

Co to jest podotaping?

Widziałeś może sportowców z kolorowymi plastrami barkach, łydkach, szyi? A może znajomy po wizycie u fizjoterapeuty chwalił się, że już nie boli i pokazywał z dumą taśmę na plecach? Te kolorowe plastry to tapy a wiedza jak je stosować to kinesjotaping, po polsku plastrowanie dynamiczne. Metoda ta powstała w latach 70. XXwieku w Japonii w oparciu o gruntowną wiedzę medyczną, anatomiczną i biomechaniczną. Podotaping to plastrowanie w dolegliwościach stopy i stawu skokowego.

Jak postępować po zabiegu chirurgicznym na paznokciu

Przydatne informacje

• Znieczulenie miejscowe przestaje działać zwykle około godziny po zabiegu.
  • Po powrocie do domu zażyj 1 tabletkę Paracetamolu, kolejną po 6-8godzinach. Jeśli nadal odczuwasz ból dodaj Pyralginę lub Ketonal zgodnie z zaleceniami
    chirurga.
  • Przez 48 godzin po zabiegu kończyna musi być uniesiona! Zapobiega to pulsującemu
    bólowi i obrzękowi.
  • Pierwsza zmiana opatrunku ma odbywa się zwykle po 72 godzinach. Nie jest
    bolesna. Nowy opatrunek będzie dużo mniejszy i wygodniejszy. Będziesz
    mógł/ mogła założyć wygodne obuwie i normalnie się poruszać. Przez 3-4 tygodnie
    unikaj sportu i szczególnie dbaj o higienę.
  • W niektórych przypadkach sączenie po zabiegu może utrzymywać się do 6 tygodni.

Dane kontaktowe

Indywidualna Praktyka Lekarska Magdalena Maj
Ul.Lubieńska 10
60-474 Poznań